1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Wycieczka do Warszawy

Dnia 16 października 2017 roku odbyła się  3-dniowa wycieczka do Warszawy.

W wyjeździe uczestniczyli uczniowie klas 2a , 2b oraz 2c.
O godznie 600 wyruszyliśmy z  Dusznik, gdzie obok szkoły  czekał na nas austobus oraz przewodnik. Podróż była długa , ponieważ jechaliśmy aż 5 godzin; mimo wszystko  przyjemna i zabawna. Pani przewodnik  opowiadała o miastach, które mijaliśmy. Gdy w końcu dotarliśmy do   Warszawawy, zaczęliśmy zwiedzanie. Pierwszym obiektem, który oglądaliśmy były Łazienki Królewskie.Mieliśmy okazję zobaczyć tam bardzo okazały Pałac na Wyspie, pomnik Fryderyka Chopina, Starą Pomarańczarnię, Amfiteratr oraz Wielką Oficynę.O każdym zabytku dowiedziliśmy się wielu ciekawych informacji ,dzięki naszej pani przewodnik.  Po wyjściu z Łazienek oglądaliśmy Belweder oraz budynek Sejmu. Nstępnie pojechaliśmy na Stadion Narodowy, niesety nie weszliśmy do środka. Kolejnym a zarazem ostatnim na ten dzień obiektem zwiedznia był Pałac Kultury i Nauki. Zwiedziliśmy go z zewnątrz. Był ogromny! Dowiedzieliśmy się ,że jest on najwyższym budynkiem w całej Polsce , dzięki swojej iglicy. Stamtąd pojechaliśmy do Domu Pielgrzyma w Niepokalanowie, gdzie byliśmy zakwaterowni.Tak właśnie minął pierwszy dzień naszej wycieczki. Drugi dzień zaczęłiśmy zwiedznie od Niepokalanowa. Oglądaliśmy tam panoramę tysiąclecia. Następnie znów wróciliśmy do Warszawy; tym razem pojechaliśmy do Centrum Nauki Mikołaja Kopernika. Spędziliśmy tam 3 godziny, robiąc wiele eksperymentów oraz oglądając bardzo interesujące pokazy. Później podziwialiśmy Warszawę z góry,  wchodząc na dach Uniwersytetu Warszawskiego ,gdzie znajduje się piękny ogród . Było cudownie! Mnóstwo zieleni, kwitów i wiele urokliwych zakątkówNiemałe wrażenie pozostawił po sobie stojący na ulicy Krakowskie Przdmieście Pałac Prezydencki. Następnie przeszliśmy na Starówkę ,gdzie wysłuchaliśmy historii kolumny Zygmunta, oraz zamku Królewskiego. Obejrzeliśmy pomnik Małego Powstańca a następnie udaliśmy się przed Muzeum Powstania Warszawskiego , gdzie poznawaliśmy historię trzech pomników stojących przed nim. olejnym punktem wycieczki był powrót do Niepokalanowa. Ostaniego dnia wycieczki po wymeldowaniu się z naszych kwater ponownie powitaliśmy  Warszawę.Tym razem zwiedzliśmy wnętrze Zamku Królewskiego. Mieliśmy przewodnika ,który opowiadał nam o najciekawszych zakątkach zamku i o jego eksponatach. Zwiedzanie tego obiektu trawało około 1,5 godziny. Następnie udaliśmy się na Stary Rynek ,aby obejrzeć pomnik syrenki. Mieliśmy tam czas woly. Ostatnim miejscem, które odwiedziliśmy przed powrotem do domu była galeria Złote Tarasy,gdzie można było zrobić zakupy lub coś zjeść. Stamtąd niestety ruszaliśmy do domu. Wycieczka dostarczyła mi wielu wspaniałych wspomnień , nabyłam nową wiedzę a przy tym świetnie się bawiłam. Moim zdaniem , każdy zabytek  był piękny i wart zobaczenia . Najbardziej podobały mi się Łazienki Królewskie,  które  w jesiennym słońcu wyglądały wspaniale. Uważam ,że wycieczka była bardzo udana.